Blixtworkshop Göteborg 1/3 2019

Bli polare med din speedlight! 

Vi tar dom första stapplande stegen tillsammans och dammar av dendär väskutfyllnaden som vi kallar speedlight.
Lär dig hitta rätt exponering så som du vill ha den snabbt och träffsäkert.
Lär dig få snygga, professionella resultat med blixten!
Lär dig att få blixtljuset att se näst intill naturligt ut!

Denna workshop/kurs innebär en del teori, men mycket praktik! 
Vi lär oss hitta vägen runt vår blixt, vad betyder alla symboler och termer? Var hittar jag de grundläggande funktionerna?
I slutet av dagen är målet att du ska ha grunderna att stå på, för att kunna gå ut och öva mer på egen hand.

Vi kommer att lära oss några olika sätt att använda blixten när den är monterad på kameran för bästa smidighet! 
Eventfoto, dansgolv, porträtt, bröllopsmiddag, upplättning av skuggor utomhus. För att nämna några tillfällen ni kommer att kunna rocka hädanefter.

Det ska nämnas att detta inte är en portfoliobyggande workshop, fokus ligger inte på att få med sig stylade bilder hem.
Här lär vi oss riktig kunskap som vi sedan går ut och tjänar grova pengar med!

Vem kan gå? Entusiast eller proffs kvittar, Behöver du lära dig kontrollera din blixt är du varmt välkommen helt enkelt.

Svårighetsgrad: “Aldrig vågat röra dendär blixten” till “får inte riktigt rätt på det”

Förkunskaper: Du får ut mest av denna workshop om du kan kamerans inställningar bra, och har koll på de vanligaste termerna!

Mat: Fika bjuder vi på! Bord är bokat i restauranten i samma byggnad, Lunchen betalar var och en för sig.

Tid: kl 10:00 SHARP. Kom i tid! Vi avrundar vid 16:00!

Kostnad: 2000kr + Moms (Betalning sker i förväg och återbetalas ej vid avhopp)

Ta med: Kamera och objektiv, gärna något på vidvinkelsidan (16, 24, 35mm) och något på tele-sidan (85 mm, 70-200mm) Din blixt, såklart! Laddade batterier och tömda minneskort.

Antal platser: 5. (Min antal: 3.)

Adress: Spinneriet
Spinnmästarevägen 2
437 34 Lindome

Fyll i formuläret för att anmäla dig!
Bifoga ORG-nummer/Personnummer direkt för snabbare betjäning!
(Berätta gärna om eventuella allergier i fikaväg!)